De landscouts is een speltak voor kinderen van 11 tot 15 jaar. Onze opkomsten zijn altijd gevarieerd, elke zaterdag doen wij iets anders: van vlotten in elkaar knopen tot orientatietochten of droppings, we doen het allemaal.

Tijdens de opkomsten is de groep in patrouilles verdeeld. Dit zijn kleine groepjes die tegen elkaar strijden om de beste en snelste resultaten te boeken. In deze patrouilles staat samenwerking centraal. De bedoeling is dat je van elkaar leert en elkaars zwaktes aanvult.

De afsluiting en het hoogtepunt van elk jaar is natuurlijk het zomerkamp. We gaan dan één week lang in tenten kamperen in Nederland, of in het buitenland. De scouts moeten dan de vaardigheden die ze bij de wekelijkse opkomsten hebben geleerd toepassen. Denk hierbij aan kaartlezen en koken boven een kampvuur.

Geïnteresseerd? Neem contact op met de Landscouts via email: